☆♪♥از هر دری سخن ♥♪ ☆

☆♪♥از هر دری سخن ♥♪ ☆

ترول ، جوک ، دانستنیها ، ماشین ها و . . .
☆♪♥از هر دری سخن ♥♪ ☆

☆♪♥از هر دری سخن ♥♪ ☆

ترول ، جوک ، دانستنیها ، ماشین ها و . . .

بررسی تخصصی Galaxy note 3

دنیای فبلت ها روز به روز داغ تر می شود و این تلفن های هوشمند غول پیکر مرتبا شهرت و محبوبیت بیشتری در بازار کسب می کند. زمانی که دو سال پیش سامسونگ با معرفی گلکسی نوت این داستان را آغاز کرد، همه با دیده یک شوخی به آن می نگریستند. اما اکنون تنها با یک نگاه سرسری در بازار، می توان بیش از تعداد انگشتان دست فبلت پیدا کرد.

اکنون از سونی و ال جی گرفته تا سامسونگ و دیگر موبایل سازهای ریز و درشت، همه سراغ فبلت رفته اند و حداقل یک اسمارت فون بزرگتر از ۵ اینچ در خورجین شان دارند. اما جالب این است که هنوز فبلت سامسونگ با قدرت از رقبا جلوتر است. با رونمایی نوت ۳ در ۱۳ شهریور هم، باز کفه ترازوی بازار فبلت ها به نفع سامسونگ سنگین تر شده است.

حال همزمان با عرضه جهانی، نوت سوم به بازار ایران هم راه پیدا کرده و از لابراتوار بررسی سر در آورده. پس در ادامه مطلب با ما و این بررسی داغ همراه باشید تا بیشتر درباره این فبلت توانمند بدانیم.

  
طراحی

ظاهر نوت ۳ دنبال کننده اصول کلی دو عضو قبلی خانواده و مطیع زبان طراحی اسمارت فون های پرچمدار سامسونگ است. می توان آن را به نوعی یک گلکسی اس ۴ تقویت شده و رشد کرده دانست. به دلیل اینکه مشخصه اصلی آن همان هیبت و اندازه بزرگش است، سامسونگ چندان نیازی ندیده که امکان ویژه ای در طراحی آن بگنجاند.


هرچند که تغییر آن نسبت به نوت ۲، ظاهر و بافت بخش پشتی بدنه است. قاب پشت محصول، در نگاه اول ممکن است شما را به اشتباه بیندازد و تصور کنید که نوت سوم با پوشش چرم ارائه می شود. این پوشش اگرچه چرم نیست، اما جنسی از پلاستیک نرم و خوش دست دارد که به نظر می رسد در برابر خش از بدنه نوت ۲ مقاوم تر باشد. در اینجا به گونه ای جالب از ظاهر چرم تقلید شده طوری که حتی لبه های آن مانند چرم دوخته شده، به نظر می رسند.

البته نوت ۳ همچنان یک فبلت از جنس پلاستیک و پلی کربنات است و همین موضوع به آن اجازه داده که با وزن ۱۶۸ گرم، حتی از نوت ۲ هم سبک تر باشد. نوت جدید سامسونگ در سه رنگ مشکی، سفید و صورتی عرضه شده است. که البته تفاوت آنها تنها در همان پنل پشتی شبه چرمشان است.

امروزه فبلت های بزرگ جثه چنان همه گیر شده اند که کم کم به عنوان اندازه ای عادی در چشم اغلب کاربران جلوه می کنند. البته نوت ۳ هنوز هم، چنان بزرگ است که علی رغم جاگیری راحت در جیب شلوار شما، جایی برای هیچ چیز دیگر باقی نمی گذارد. ضمنا این افزایش اندازه صفحه و رشد روز افزون فبلت ها، اکنون باعث شده که کار با یک دست دیگر چندان راحت نباشد. یا به عبارتی می توان نوت ۳ را یک ابزار دانست که بهترین کارایی را با دو دست دارد.

دکمه های نوت ۳ هنگام لمس، به خوبی فشرده شده و پاسخ می دهند. جای دکمه خاموش/روشن هم به گونه ای تعبیه شده که با همان یک دست بتوانید به راحتی نوت را قفل کرده یا باز کنید. در سمت چپ این فبلت چیز دیگری به جز دکمه پاور به چشم نمی خورد. البته یک سوراخ ریز در منتهی الیه پایین آن وجود دارد که احتمالا محل قرار گیری میکروفون حذف نویز دستگاه است.



پس از گذشت دو نسل، سامسونگ اسپیکر را به بخش زیرین دستگاه و در کنار پورت ورودی کابل شارژ/انتقال داده آورده است. علاوه بر این محل قرار گیری S Pen و همچنین سوراخ ریز میکروفون مکالمه هم در اینجا قرار دارند. نکته مهم در اینجا تغییر پورت شارژ به microUSB 3.0 است که می تواند در افزایش سرعت انتقال اطلاعات و همچنین شارژ سریع تر دستگاه بسیار موثر باشد. مهمتر از همه اینکه اگر آن را به پورت یو اس بی 3.0 کامپیوتر وصل کنید، با سرعتی تقریبا برابر با آداپتور برق شارژ خواهد شد.

در سمت راست هم تنها چیزی که به چشم می خورد دکمه های یک تکه تنظیم شدت صدای دستگاه هستند.



در بخش بالایی علاوه بر ورودی سوکت هدفون، یک سوراخ میکروفون دیگر هم تعبیه شده، و کمی آن طرف تر هم محل فرستنده اینفرارد نوت ۳ است.

به غیر از تغییر جنس بدنه در پشت دستگاه و نمایی به کلی متفاوت از نوت ۲، بخش پشتی یک تغییر دیگر داشته و آن حذف محل اسپیکر است. در اینجا به جز لوگوی سامسونگ، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و فلاش LED، هیچ چیز دیگه ای نمی توان یافت. البته شکل قرارگیری و اندازه دوربین هم تغییر کرده.



در جلوی نوت ۳ (بخش پایین نمایشگر ۵.۷ اینچی) می توانید دکمه شناخته شده هوم را بیابید که از طراحی خاص سامسونگ بهره مند است. در دو طرف این دکمه هم، کلیدهای لمسی خازنی menu و back قرار گرفته اند.

در بالای نمایشگر لوگوی سامسونگ و کمی بالاتر از آن اسپیکر مکالمه را می بینید. سمت راست هم دوربین ۲ مگاپیکسلی سامسونگ جا خوش کرده. جایی میان این دو هم می توانید سنسور های مختلف همچون مجاورت را بیابید. البته اینجا در سمت چپ یک چراغ led زیبا هم با رنگ های مختلف در خصوص اتفاقات گوناگون به شما اعلان می دهد.



اولین مشخصه نوت ۳ نسبت به پیشینیان خود، نمایشگر بزرگتر آن است که با رشد ۰.۲ اینچی به ۵.۷ اینچ رسیده و البته جالب اینجا است که علی رغم این رشد قطری، عرض آن نسبت به نوت دوم ۱.۳ میلیمتر کمتر شده است.

نوت ۳ با دو حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه شده است و دیگر خبری از مدل ۱۶ گیگابایتی (همانند نوت ۲) نخواهد بود. البته اگر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشید، می توانید با استفاده از اسلات کارت حافظه میکرو اس دی، ۶۴ گیگابایت دیگر به آن اضافه کنید.

همچنین باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی این فبلت قابل تعویض است و لذا هنگام مسافرت یا عدم دسترسی طولانی به برق، می توانید باتری یدکی به همراه ببرید.

نمایشگر این فبلت از نوع Super AMOLED است و همان طور که انتظار می رود، کیفیت، رنگ و کنتراست خارق العاده ای دارد. این نمایشگر کیفیت 1080p یا به عبارتی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را برای تان به ارمغان می آورد و در کنار روشنایی فوق العاده اش، زاویه دید بسیار خوبی هم دارد.



پورت شارژ و انتقال اطلاعات نوت ۳ از نوع micro USB 3.0 پیش بینی شده که به شخصه اولین بار است آن را روی اسمارت فونی می بینیم. در کنار این پورت هم اسپیکر مونوی این فبلت قرار گرفته که برعکس ظاهر کوچکش، صدایی بسیار خوب دارد. به گونه ای که حتی در محیط های نسبتا شلوغ و میهمانی ها هم می توانید انتظار صدایی نسبتا رضایت بخش را از آن داشته باشید.


اما هنگام استفاده از هندزفری همراه با نوت ۳ چندان منتظر کیفیت عالی نباشید. اگر چه این هندزفری از همان مدلی است که همیشه به همراه اسمارت فون ها و تبلت های رده بالای سامسونگ عرضه می شود و صدای نسبتا بلندی هم دارد، اما اصلا به جزئیات آهنگ وفادار نیست و در کنار آن هنگامی که صدا را زیاد می کنید، با هیچ یک از برنامه های پخش موسیقی نوت نمی توانید انتظار باس مناسب و خوبی داشته باشید. همچنین ممکن است تیزی صدا کمی آزارتان دهد.

بخش مهم و تاثیر گذار سخت افزار نوت، درونش جای گرفته اند. این محصول، اولین اسمارت فونی است که با رم ۳ گیگابایتی عرضه می شود و چیپ پردازشی آن هم یکی از دو مدل اسنپ دراگون ۸۰۰ یا Exynos Octa 5420 است. مدلی که ما مورد بررسی قرار دادیم از نوع اگزینوس بود و گفته می شود سامسونگ قصد دارد در ایران تنها نوت ۳ با پردازنده اگزینوس را عرضه نماید.

در کنار اینها از NFC، بلوتوث 4.0 و فرستنده اینفرارد هم نباید غافل شد.





یکی از قابلیت های جذاب خانواده نوت سامسونگ که طرفداران فراوانی هم پیدا کرده، قلم های دیجیتال آنها است. این قلم که درون بدنه موبایل و تبلت پنهان می شود، امکانات نرم افزاری قابل توجهی را برای تان به ارمغان می آورد.

البته قلم دیجیتال سامسونگ از نوت اول تا به اینجا چنان پیشرفت کرده که حالا دیگر استفاده از عنوان ساده قلم دیجیتال برای S Pen سامسونگ کمی بی انصافی است. زیرا بر روی نمایشگر نوت ۳ همچون یک قلم موی استادانه نقاشی یا قلم نی خطاطی، به هنرنمایی می پردازد و بهتر از خودکار در خدمت یادداشت برداری های شما است. اگرچه ضخامت آن برای استفاده آسان مقداری کم است.

هنگامی که قلم را از جای خود در می آورید، نوت با یک صدای کوتاه و ویبره شما را آگاه می کند، تا از بیرون افتادن اتفاقی و گم شدن آن جلوگیری شود. البته چندان نگران این موضوع نباشید، چرا که بیرون آوردن آن حتی با دست هم کمی مشکل است و به خوبی در جای خود محکم شده. بهتر است همیشه کمی ناخن های تان بلند باشند تا راحت تر به آن دسترسی یابید.



یکی از نکات جالبی که سامسونگ در نوت ۳ آن را پیشبینی کرده، استهلاک قلم اس است. هنگامی جعبه نوت را برای اولین بار باز می کنید، یک انبرک فلزی با تعدادی میخ پلاستیکی نازک درون یک پلاستیک کوچک توجه شما را جلب می کنند. زیاد تعجب نکنید. اینها نوک یدکی برای S Pen نوت هستند که به راحتی می توانید آنها را تعویض کنید.

قسمت یک چهارم بالایی اس پن فلزی است، اما بقیه بدنه آن تا نوک، از پلاستیکی محکم ساخته شده. دکمه قلم دیجیتال هم مانند قبل در یک سوم پایینی آن قرار دارد و دسترسی سریع شما به امکانات ویژه اس پن را فراهم می آورد.

به لطف قلم دیجیتال جدید سامسونگ با قابلیت تشخیص ۱۰۲۴ سطح فشار، کار کردن با اس پن، روان ترین و بهترین تجربه دست نویس متنی است که تا کنون روی اسمارت فونها تجربه کرده اید.
همان طور که گفتیم، دکمه کنار S Pen هنگامی که نوک قلم در نزدیکی نمایشگر نوت ۳ قرار دارد (و البته آن را لمس نکرده) می تواند منوی ویژه ای باز کند و قابلیتهای خاصی را در اختیارتان بگذارد. این منو که به صورت یک دایره باز می شود، Air Command نام دارد و شامل ۵ گزینه است که می توانید با بردن قلم بالای هر کدام و بدون لمس صفحه، در دایره وسط نام آنها را ببینید و با کلیک روی آنها، بازشان کنید.


این گزینه ها به ۵ قابلیت ویژه ایر کامند اشاره دارند که عبارتند از: Action memo و Scrap booker و screen write و S Finder و Pen Window.
Action memo: هنگامی که می خواهید سریعا یک یادداشت دست نویس داشته باشید، نیازی نیست به دنبال قلم و کاغذ بگردید یا درگیر دردسر تایپ با اسمارت فون شوید. تنها کافی است از منوی ایر کامند این گزینه را انتخاب کرده و با اس پن شروع به نوشتن کنید.

Scrap booker: گزینه دوم در ایر کامند، Scrap booker است که به شما اجازه می دهد دور هر چیزی روی صفحه با قلم دیجیتال دایره ای کشیده و آن را برای مطالعه و استفاده بعدی ذخیره نمایید.

البته این چیزی بیش از یک ابزار اسکرین شات است. برای مثال در یک مقاله دور عکسی دایره می کشید. نوت ۳ آن را شناسایی کرده، از مطلب جدا نموده و در اسکرپ بوک ذخیره می کند. و البته همراه با آن لینک به صفحه وب مقاله را هم در خود نگه می دارد.

علاوه بر این به صورت دست نویس روی هر تصویر ذخیره شده می توانید توضیحاتی را اضافه کنید. یا اینکه آنها را در پوشه های جداگانه دسته بندی نمایید.

Screen Write: امروزه در تمامی موبایل ها می توان از هر صفحه ای اسکرین شات گرفت. اما سامسونگ با قلم دیجیتال و این اپلیکیشن، تهیه اسکرین شات را چند گام به جلو سوق داده. روی هر صفحه ای که این گزینه را انتخاب کنید، بلافاصله یک اسکرین شات از آن گرفته شده و به شما اجازه می دهد قبل از ذخیره عکس، متن یا تصویر دلخواه تان را به صورت دست نویس روی آن اضافه کنید.

هنگامی بخواهید نقطه ای را روی نقشه مشخص کنید یا اینکه بخشی از یک وبسایت را علامت گذاری کرده و برای دیگران ارسال کنید، اهمیت این کارکرد بیشتر مشخص خواهد شد.

S Finder: این گزینه چندان پیچیده نیست. زیرا کارش در نگاه اول تنها انجام جستجو در تمامی محتوای نوت ۳ سامسونگ است. البته این جستجوگر می تواند علاوه بر محتوای فبلت شما، در اینترنت هم به جستجو در خصوص موضوع مورد نظر بپردازد.

Pen Windpw: آخرین گزینه هم پن ویندو است که به شما اجازه می دهد با قلم هر گوشه از صفحه که می خواهید یک مربع یا مستطیل با هر اندازه ای بکشید و از میان لیست اپلیکیشن های موجود در دستگاه، هر کدام را که خواستید در این پنجره روی همه باز کنید.

این اپلیکیشن ها روی تمام صفحات فبلت قرار می گیرند و می توانند هر چیزی از ماشین حساب تا واتز آپ و یوتوب باشند. البته پس از باز کردن برنامه هم می توانید اندازه این پنجره را تغییر دهید، و همچنین محدودیتی در تعداد اپلیکیشن های باز شده به این صورت ندارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد