در پایین صفحه نمایش، لوگوی ال جی دیده می شود و در بخش بالای آن نیز اسپیکری قدرتمند برای مکالمات تلفنی، دوربین جلو، سنسور های روشنایی و نزدیکی و در نهایت یک چراغ LED دیده می شود که وظیفه اطلاع رسانی را بر عهده دارد. در اطراف دستگاه هیچ دکمه ای تعبیه نشده و ساختاری یکپارچه در آن دیده می شود. تنها در بخش تحتانی اسپیکرها، پورت Micro-USB با قابلیت OTG و جک ۳.۵ میلیمتری هدفون قرار دارند. همچنین درگاه میکرو سیم کارت هم در سمت چپ دستگاه دیده می شود.



ماجرای اصلی جی ۲ از زمانی شروع می شود که آن را به پشت برگردانید و با دکمه های عجیبی که در پشت آن قرار گرفته، روبرو شوید. همانطوری که در بالا خواندید، این دستگاه در اطراف خود هیچ دکمه ای را جای نداده، زیرا که ال جی در یک اقدام ساختار شکنانه، دکمه های کنترل صدا و Power را به بخش پشتی پرچمدار جدید خود انتقال داده است. شاید برای اولین بار باشد که سازنده ای دست به چنین اقدامی می زند. همین اولین بودن بازتاب تبلیغاتی بسیار خوبی را برای جی۲ به همراه آورد. اما آیا ریسکی که ال جی در این جابه جایی متقبل شده، در عمل نیز کاربر را راضی می کند؟



دکمه های پشتی جی۲ دقیقا در زیر لنز دوربین قرار گرفته اند. دکمه Power در وسط قرار دارد و دکمه های کم و زیاد کردن صدا نیز در بالا و پایین آن جا خوش کرده اند. محل قرارگیری این دکمه ها به نحوی است که دقیقا هنگام در دست گرفتن دستگاه، انگشت اشاره شما بر روی آن ها قرار می گیرد. این موضوع نشان می دهد که ال جی یک جا به جایی حساب شده و کارشناسی را انجام داده و به خوبی برای کاربر خود تجربه ای متفاوت را به همراه آورده است.


شاید فکر کنید برای هربار بیدار کردن موبایل، لمس دکمه Power در پشت کار سختی باشد، اما ال جی این موضوع را با یک تکنیک نرم افزاری به نام KnockOn بر طرف کرده که در بخش نرم افزار بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد، اما تا همین جا باید بگوییم که قرار گرفتن دکمه ها در پشت دستگاه به هیچ وجه در کارکرد شما تاثیر منفی نخواهد داشت. برای عادت کردن به محل جدید این دکمه ها نیاز به زمان زیادی ندارید و در همان ساعات اولیه با آن به خوبی ارتباط برقرار خواهید کرد. ارتباطی که به علت جدید بودنش، حس خوبی را به شما منتقل می کند. در اطراف دکمه Power یک چراغ LED تعبیه شده که برای اطلاع ایفای نقش می کند. تا به حال اکثر موبایل ها از چراغ اطلاع رسانی در جلوی خود استفاده می کردند، اما ال جی با این اقدام توانسته ترتیبی دهد تا اگر پشت دستگاه هم به کاربر باشد، باز هم بتوان از پیام های دریافتی و یا تماس های از دست رفته، اطلاع یابد.


اما اگر از این دکمه های جنجالی بگذریم، باید به قاب پلاستیکی پشت دستگاه اشاره کنیم. این قاب را شاید بتوان یکی از معدود نقاط ضعف جی ۲ دانست. پلاستیکی بودن این بخش خود نکته ای منفی است که بسیار می توان در باب غیر لوکس بودن آن گفت و نوشت، اما خرابکاری های ال جی در پشت جی ۲ به همینجا ختم نمی شود. بدنه پلاستیکی دستگاه بسیار در جذب اثر انگشت مستعد است و با عشق از چربی انگشتان شما پذیرایی می کند. شدت این موضوع واقعا آزار دهنده است و حس خوبی که سایر بخش های دستگاه منتقل می کنند را تحت تاثیر قرار می دهد. حال اینکه چرا ال جی از این موضوع نه چندان پیچیده به راحتی گذشته و پرچمدار خود را در قالب یک چرکولک ارائه داده است، خود جای سؤال دارد!
جی ۲ ابعادی برابر با ۱۳۸.۵ × ۷۰.۹ × ۸.۹ میلیمتر دارد و با نمایشگری ۵.۲ اینچی، وزن ۱۴۳ گرم را به خود اختصاص می دهد. اگر بخواهیم ابعاد این محصول را برای مثال با گلکسی اس۴ مقایسه کنیم باید بگوییم که طول و عرض G2 به ترتیب ۲ و ۱ میلیمتر بیشتر است. این اختلاف اندک در حالی است که دستگاه ال جی از نمایشگری بزرگتر بهره می برد که ۰.۲ اینچ فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد.


نمایشگر

نمایشگر ۵.۲ اینچی جی۲ از تکنولوژی True HD IPS Plus استفاده می کند و تصاویر را با کیفیت Full HD نمایش می دهد. ال جی از زمان اپتیموس جی، مانور تبلیغاتی بسیاری را بر روی نمایشگر های خود انجام داده و ادعا می کند که می تواند رنگ هایی به مراتب واقعی تر از نمایشگر های AMOLED سامسونگ را به نمایش بگذارد.
در حالی که جی ۲ از کنتراست رنگ بسیار خوبی بهره می برد، باید بر ادعای ال جی مبنی بر تولید رنگ های طبیعی صحه بگذاریم و بگوییم که نمایشگر این دستگاه رنگین کمانی چشم نواز از رنگ ها را عرضه می کند و کلیه تصاویر با رنگ هایی غنی به نمایش در می آیند. کیفیت Full HD با تراکم پیکسل ۴۲۴ پیکسل در اینچ، شرایط را به نوعی فراهم می کند که نمایشگر تصاویر را با دقت و شفافیت بالایی نشان دهد و خواندن متون و تماشای تصاویر را تبدیل به امری لذت بخش کند.