☆♪♥از هر دری سخن ♥♪ ☆

☆♪♥از هر دری سخن ♥♪ ☆

ترول ، جوک ، دانستنیها ، ماشین ها و . . .
☆♪♥از هر دری سخن ♥♪ ☆

☆♪♥از هر دری سخن ♥♪ ☆

ترول ، جوک ، دانستنیها ، ماشین ها و . . .

معایب کلی Apple 5S

main pic2 نگاهی بر معایب Apple iPhone 5S

در این مقاله نه قصد داریم در مورد اسکنر اثر انگشت صحبت کنیم نه سایر مزایای این پرچم دار جدید . در این مقاله قصد داریم نگاهی داشته باشیم بر معایب پرچم دار جدید اپل یعنی iPhome 5S :

  • صفحه نمایش باتوجه به استانداردهای ۲۰۱۳ کمی کوچک به نظر می رسد.
  • این محصول قیمت گزافی دارد
  • حالت USB Mass Storage وجود ندارد و برای انتقال اطلاعات نیاز به iTunes است.
  • رادیوی FM مثل همیشه وجود ندارد.
  • عدم وجود شیارکارت حافظه
  • باتری غیر قابل تعویض است.
  • اتصالات NFC وجود ندارند.
  • صدای ضبط فیلمبرداری Mono است.

  


iPhone 5Sدارای یک صفحه نمایش ۴ اینچی از نوع LED-backlit IPS LCD می باشد که رزولوشنی معادل با ۱۱۳۶×۶۴۰ پیکسل دارد و تراکم پیکسلی برابر ۳۲۶ppi را داراست .


Screen1 نگاهی بر معایب Apple iPhone 5S


صفحه نمایش رتینایی که در iPhone 5s به کار رفته است جدا از این که بسیار شبیه صفحه نمایش iPhone 5 است از لحاظ کیفی بسیار خوب و مناسب است و میتوان گفت مشکل حادی ندارد که نگران این باشیم ، در حقیقت مشکل در بخش صفحه نمایش به اندازه ی صفحه نمایش بر می گردد نه چیز دیگر ! شاید برای شما هم صفحه نمایش ۴ اینچی خوشایند باشد و مشکلی با آن نداشته باشید اما شاخص های سال ۲۰۱۳ چیز دیگری میگویند .

بر اساس استاندارد های به وجود آمده در سال ۲۰۱۳ صفحه نمایش ۴ اینچی یک صفحه نمایش کوچک به شمار می رود و نمی تواند برای بازی یا تماشای فیلم خارق العاده باشد گرچه ما هم با این اندازه موافق هستیم و مشکلی در آن نمی بینیم . اما خب خیلی ها این اندازه ی صفحه را نمی پسنند و این را یک نقص می دانند .

در هنگام نوشتن این مقاله قیمت پرچم دار سامسونگ یعنی Galaxy Note 3 در بازار کشورمان برابر است با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان . قیمت پرجم دار سونی یعنی XPeria Z1 هم چیزی در حدود ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است . HTC One و Galaxy s4 هم چیزی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان قیمت خوده اند ، این در حالی است Apple iPhone 5s حدود ۳ میلیون تومان در بازار کشورمان قیمت خورده است .


5ss نگاهی بر معایب Apple iPhone 5S

بخشی از این میزان قیمت را قیت کاذبی تشکیل میدهد که پس از مدتی فروکش میکند اما iPhone 5s به خودی خود گران است ! نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها هم این محصول با بهای بالایی به فروش می رسد ، بهایی که میتواند حق انتخاب های زیادی در اختیار شما قرار دهد .

از معایبی که پیش از این نیز شاهد آن بوده ایم و در این نسخه هم وجود دارند و احتمالا در آینده نیز وجود خواهند داشت میتوان نبود رادیوی FM و نبود حالت USB Mass Storage برای انتقال اطلاعات را یاد کرد .


iphone5s1 نگاهی بر معایب Apple iPhone 5S


iPhone 5Sدر سه مدل با حافظه های متفاوت روانه ی بازار می شوند . میزان حافظه میتواند ۱۶/۳۲/۶۴ گیگابایت باشد. شاید کمی عجیب باشد اما مسئله اینجاست که ممکن است این میزان حافظه برای شما کم باشد آن وقت است که دنبال آن می روید تا از طریق یک مموری کارت حافظه ی مورد استفاده تان را افزایش دهید . اینجاست که آیفون تان به شما نه میگوید و این همان وقتی است که ترجیح میدادید یک شیار کارت حافظه برای بسط دادن میزان حافظه تلفن تان وجود داشت .

پرچم دار جدید اپل دارای یک باتری Li-Po 1560 mAh است که ماندگاری آن در حالت آماده به کار به ۲۵۰ ساعت می رسد . این میزان به خودی خود خیلی بد به نظر نمی رسد اما بعضا کاربرانی هستند که همیشه ترجیح می دهند یک باتری اضافه پیش خود داشته باشند و باز در این قسمت هم پاسخ نه از طرف آیفونشان می شنوند .به هر حال میتوان باتری غیر قابل تعویض را یکی از شاخصه های محصولات اپل دانست !

black 5s نگاهی بر معایب Apple iPhone 5Snear field communication که به اختصار NFC خوانده می شود نوعی حالت ارتباطی برای برقراری ارتباط بی سیم بین دو دیوایس است که امروزه بسیار بین اسمارت فون ها رایج شده است . از کاربردهای NFC میتوان به انتقال فایل یا پرداخت پول اشاره کرد .

حال در نظر بگیرید که این قابلیت و حالت برقراری ارتباط نوین و کاربردی که روز به روز هم در بین اسمارت فون ها رواج بیشتری پیدا میکند در پرچم دار شرکت اپل وجود نداشته باشد . کمی نا امید کننده است !

مورد بعدی که میتواند به دید یک نقص دیده شود تعداد کانال های در نظرگرفته شده برای ضبط صدای ویدئوهاست . متاسفانه ویدئوهای ضبط شده با صدای Mono ضبط می شوند نه Stereo . برای آشنایی بیشتر با کانال های ضبط و پخش صدا متن زیر را با دقت مطالعه کنید .

cam recording نگاهی بر معایب Apple iPhone 5S

مونو و استریو در حقیقت نوع خاصی از دسته بندی تولید و تکثیر صدا هستند . صدای Mono به صدایی گفته می شود توسط یک کانال ضبط شده و توسط همان یک کانال نیز پخش می شود گرچه توسط چندین باند هم به گوش برسد. اما حالت ضبط Stereo حالت ضبطی است که در آن از دو کانال جداگانه ی Mono برای ضبط و پخش صدا استفاده می شود. از صداهای استریو در فضاسازی های صوتی میتوان استفاده کرد. از طرفی صدای استریو نسبت به مونو طبیعی تر به نظر می رسد . شایان ذکر است سیستم ضبط و پخش صدا به مونو و استریو محدود نمی شود و شامل صدای های دالبی چندکاناله و … نیز می شود. اگر به یاد داشته باشید اسمارت فون One از برند HTC با در اختیار بودن دو اسپیکر قابلیت پخش صداهای استریو را دارا بود . در ضمن از تصویری که در ادامه آمده میتوان برای فهم بهتر این مسئله استفاده کرد .


در نهایت iPhone 5s میتواند یک ارتقای متعادل نسبت به iPhone 5 باشد گرچه شاید کاملا عقلانی نباشد که iPhone 5 خود را با مدل جدیدتر تعویض کنید . به هر حال اگر علاقه مند به خرید این اسمارت فون هستید به شما پیشنهاد میکنیم کمی بیشتر در مورد این اسمارت فون و محدوده ی قیمتش و دیگر انتخاب های موجود فکر کنید . نظر شما در این باره چیست ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد